Monday 26 August 2013

kunci rumah hilang

                                    Selamat pagi..
Sebenarnye kana da bnayak benda nak cite tapi mudd nak menaip   xde.
So n3 ni aku nak cite pasal kejadian semalam, aiatu kunci rumah hilangggg….hilang kemana? Jatuh ke? Tertinggal kat office ke?

Jawapanye ENTAH LAAAAAAAAAAA

Semalam office wat pot luck raya + birthday party, dalam pukul 630 pm aku balik rumah, pastu terus pergi ambik farhan
Semalam abah farhan balik lewat, dalam pukul 730 dia sampai, dia terus pergi ruamh pengasuh amik aku end farhan.kitaorang pergi klinik kejap sebab nak ambik ubat farhan, dia batuk.

Bila dah sampai klinik ramai la pulak orang, rasanya dalam dalam pukul 9 cam tu baru kami kuar klinik.

Balik pulak singgah kat kedai makan jap sbb abah dia lapar. So dari pukul 630 ptg memang kami tak balik rumah la.
Pukul 1030 malam sampai rumah, abah tnya kunci mana, masa tu la aku teringat kunci rasanye aku tertinngal kat motor.so turun jap tgk kat moto xde, dalam hand beg pn xde, kat office pun seingat aku memang xde.

So sah2 la kunci rumah hilang, dah la penat, badan pulak dah berpeluh satu badan, ingat nak balik rehat, mandi, tidor tp kunci plk hilang.
Abah suruh bawa farhan pg rumah CIK HAWA jap sbb farhan dok merengek, so aku pg sana bagi dia mandi.

aBah pulak dok bersungguh buka pintu tp xblh. Pintu rumah tu ada 3 mangga, 2 mangga ada kunci spare tapi satu ni xde kunci spare.
Aku thu sebenarnye abah marah, tapi abah ni jenis pendiam so aku pun x bnyak ckp sangat.

Sampai pkl 1130 pun xblh buka jgk, aku sampai pinjam hammer kt rumah jiran untuk tolong abah ketuk manga tu tp tak Berjaya jugak.
Sebenarnye dalam hati ni nak srh abah ketuk guna hammer tp abah cakap tak boleh sbb manga ni jenis kuat, and dalam ( sebenya dia cakap je, ketuk xpun). Oleh sbb aku malas nak bertekak dgn dia dan dia pun dah macam fed up je so aku diam je la.
Dia ckp kt aku cb call office kot tinggal kinci kt office, aku call xde org angkt, cll org yg stay area office pn xangkt.

Last aku call kak Lin(pengasuh farhan) Tanya kot aku teringgal kunci ke, dia ck xe.
Then aku tnya ada gergaji x, dia tnya kunci hilang ke? Aku jawb Yeeeeeeeeee ( nada letih)

Dalam 5 minit dia datang, bawa geng lagi.
Si mamat ni dia ketuk guna hammer 4 ke 5 kali je dah teburai magga tu.
(aku dalam hati ni kalau la abah ketuk kuat lagi tadi confirm dah boleh buka, tapi sbb aku malas nak cakap aku so diam je la)

Dah terburai je manga ni, diorng balik and aku pun cakap la “terima Kasih”.
Tepat pukul  12.00 kami masuk rumah..

Aku pergi ambik farhan kat rumah hawa then terus masukkan dalam buai, terus pekam mata tido, buju pun xpkai, pampes pun tak pakai.

Abah pun xde kuar sepatah perkataan pun, aku pun diam je..masing-masing tido tanpa cakap ape and semuanye terpendam dalam hati masing-masing.
Pagi ni datang office, cari kunci xjumpe, so xthu la mana kunci rumah dah hilng.


End off story.

1 comment:

  1. sabar ek,ada hikmahnya tu.jgn gaduh lelama,cian faan t..hehe

    ReplyDelete