Sunday 7 July 2013

kejadian di hujung minggu

abah dgn ahan kt pizza huttt
Semalam kuar jalan-jalan kt shah alam,

Sebab dah lama sangat  mengidam pizza ajak la husband pergi beli pizza kt seksyen 7.
Lepas dah siap beli, my husband pergi ambik kete and aku  tunggu kt depan 2.
Waktu dia on the way nak pergi ambik Aku, dia xperasan yang ada moto kat belakang dia, then dia terus je stop. Moto kat belakang u budak ppuan yang  bawa, rasanye budak uitm kot sbb c2 kan area  university kan? .budak 2 orang 2 naik scooter.

Oleh sebab my husband berhenti tanpa bagi signal so budak-budak ni pun macam nak terlanggar dia la sbb diorang kan ikut kat belakang.

Bila tengah jalan nak bagi pizza kt my husband dengar la si budak-budak ni membebel tapi sentence yg paling clear aku dengar dia ckp “ bukan nak bagi signal ke ape ke”…bla..bla..
Bila dah masuk kete, aku tnya husband “perasan tak de moto kat belakang” dia ckp “x, lgpun bw slow je”..aku pun diam je la…malas nak cakap banyak.

Suddenly my husband cakap” tah dia marah sbb Nampak sticker UTM kot, diorang kan UITM je”-ni sebenarnye jawapan nak menyedapkan  hati orang bersalah.

Aku cakap “ xde kene mengena la” U mana pun sama je…


Lagipun husband pun salah jugak sbb dia berhenti tak bagi signal and klu kita bawa skuter mmg ssh nak brek terkejeut sebb skuter xde bakul. kt depan .macam aku la datang keje naik skuter so klu ape2 hal memang tak boleh brek terkejut.
klu brek jugak confirm tersembam ke depan.



hai ibu..







1 comment: