Tuesday 9 October 2012

...Salam...

Hari ni sebenarnye xde keje sgt kat office so aku pulak rs cam gatal tangan pulak nk tulis blog, maklum la nk bercerita dengan org pun, aku tgk org kt office cam buzy cikit hr nie.

   Pagi ni datang office, husband aku yang hantar, pukul 630 pagi dh tercongok kt depan gate 2, selalu aku datang pukul 8 lebih degan office mate aku, kami naik Nouvo Hitam aku 2 je, nk bawa kete  xde keberanian lagi. so kete husband aku yang guna, aku naik moto je. Smlm hujan lbt jadi aku tinggal moto kat office, sbb 2 hari ni husband aku hantar dtg keje.

Love story yang aku nk cite ni bukan la pasal zaman percintaan aku dengan encik suami je tp dari love story ni jgk pasal  ex2 aku yg dulu.

Aku start bercinta tahun 2008, dulu kat sekolah aku ni banyak study je, nk bercinta ni kurang cikit, maklumla dah la orgnye xcantik pas2 tanbah pulak dengan kasar so xde la peminat sangat.

Lepas habis form 5 aku dapt PLKN kt Merbok Kedah.
Lepas 3 bulan kt sana, aku masuk form 6, waktu form 6 aku couple dengan mamat yang aku kenal kt PLKN dulu, mamat ni xla hensem tp dia hitam, hitam to kan menawan...hahahaha. Nama dia mula dgn huruf W and dia bekerja sebagai anggota polis.

Lepas habis form 6, aku kerja sementara kat Pacific cawangan Alor Star. Kat cana pulak de sorang mamat yang suke kat aku, dia keje 1 deparment dengan kawan sekolah aku yang keje kat c2 jugak, nama dia AA.

Bulan 7 tahun 2007, aku masuk UTM kt Skudai, Johor. Time 2, aku still lg dgn W tp mgkin jodoh kami tak panjang kot, kami putus waktu aku semester 3. Dia kt Ipoh, aku kt Johor mgkin salah satu sebab kami putus ialah cinta jarak jauh tp mungkin jugak bukan.

Aku ingat lagi malam 2, aku dengan beberapa coursemate tengah tengok cite kat laptop. At the same time, aku mesej dengan W, tp as usual la dia akan lambat balas sebab sibuk. Tiba-tiba de mesej masuk tapi yang balas mesej 2 bukan W but his WIFE.....sedih yang teramat sangat...

Bayangkan ape perasaan anda apabila anda dapat tahu bahawa pak we anda telah berkahwin tapi xtahu pulak bila dia kawen dan dengan siapa and macam mana agaknye diorang boleh kawen kan?...
Sebenarnye aku tahu cam ne diorang boleh kawen tapi xyah la citekan? takut nanti aku buka aib orang pulak...













Waktu aku tengah frust menonggeng 2, si AA masuk jarum and kami couple, tapi xlama 1 bulan je. mugkin time 2 aku couple sebab for fun je taupun sebab nak lupakan si W.

Aku kenal husband aku tahun 2009, aku ni nakal cikit dulu. aku seke kacau kawan ppuan aku. ambik no fon dorang pas2 dok wat miscall, menyamar jadi llki.. Aku de sorang kawan, nama dia Ida. Time 2, tgh cuti semester. ngkin sebab aku xde keje time 2 jadi aku pun gatal tangan la dok miscall2 kat Ida 2, tapi dalam phone aku ni de dua orang Ida. Satu Ida ppuan and satu lagi Ida llki. Ida llki ni ialah kawan llki kepada Ida ppuan. And nama dia Shahril.

Petang to, tengah dok relex kt rumah, tiba2 si shahril ni call. aku ni tak thu lagi yang selama ni aku dah salah no. Mula 2 cuak jugak sbb si Ida ni ada ayah tiri, mana la thu kan kot2 ayah tiri dia yang cll sbb nk marah aku dok kacau anak dara dia.

...kring..kring...kring..
Aku: Hello
Shah: Hello
Shah: Ni sape?
Aku: Ni Liza pak cik.
Shah: Liza mana? Nak cari sape?
Aku: Rohaida ada x?
Shah: Kak ida ke? Jap ye? ( kak de orang nama liza nak cakap)
Kak Ida: aku mana de kawan nama liza.
Shah: Ni liza mana? Kak sya xknl pn..
.......tut..tut...tut...tut...








Aku ni dah salah orang rupenye, so aku call la Ida yang betul2 n dia explain yang nombor yang aku kacau to no kawan llki dia.....kuang..kuang..kuang..

Rupenye si Shahril ni pun de kakak  yang nama dia sama dengan Ida iaitu Kak Rohaida.

Lepas je cuti sem habis, aku pun balik la Johor. Waktu kat sana Si Shahril ni de call then aku pn dah explain n minta maaf kat dia. Tak lama lepas to, kami jadi kawan. Dia slalu jugak cll aku tp aku jrg cll dia. Dia maxis user and guna Line aku plk Celcom user and cm gn prepaid je. Maklum la duit blanja pun guna duit PTPTN je....

No comments:

Post a Comment