Wednesday 10 October 2012

love story Ibu dengan Abah..

  Dulu kalau dia cll mesti berjam2 kami bergayut. Kadang2 dari pukul 9 sampai la tertidor.
tengah cakap elok pas2 kalau terdengar bunyi mengeruh  to dah jadi benda biasa antra kami dua orang.

aku dengan dia bercinta jarak jauh, sorang kat utara sorang kat selatan. 1st time jumpe dia hari Valentine, aku decide nak pergi Peneng sbb aku nak pg tengok Kastam Pulau Pinang.

Kastam Pulau Pinang 2 tempat aku nak praktikal semester depan, dah kebetulan dia pun dduk kat Pineng so kami jmpe la.

Dia dah pesan berkali-kali kat aku nnt turun kat Sungai Nibong and dia akan pergi ambil kat cana.

Aku ni pulak 1st time nak turun kat Pineng, selalu aku turun kt Alor Staq ja. Tah macam mana aku boleh salah turun pun xtau la, aku turun kt Nibong Tebal yang jaraknye dlam 1 jam lebih dari Sungai Nibong..

Aku sampai dalam pukul 5 pagi, turun je aku terus call dia and dia cakap awalnye sampai. Aku tanya dia betulkan turun kat Nibong Tebal?


HaaHHHH.....Org suruh turun kt Sungai Nibong la bukan Nibong Tebal..

Dah too, cam ne??? Datang la ambik...
Ye la, dalam sejam nnt sampai, jangan pergi mana2 pulak.

Dekat sejam lebih jugak la aku tunggu dia, daripada keadan gelap sampai la matahari terbit.

Dia sampai dgn moto Lc merah dia 2, aku pn tanpa segan silu terus pergi kt moto dia and bonceng moto 2..
the best part is, aku ni xde langsung nk tnya "awak ni shah ke"
aku main naik je, and dia pn xde langsung nk tnya " nie liza ke"....terus je bawa anak dara orang naik moto..
Kalau ingat balik time  to mesti tersenyum...hihihi

Dia bawa aku pergi tengok Kastam Pineng, kat Lebuh Gat China, lepas2 kitorang pergi makan nasi kandar.

Lepas makan dia bawa aku pg Quensbay, pg tengok wayang. 2 la 1st time dalam hidup aku tengok wayang.
aku ni budak kampung so xde la asyik kuar tengok wayang je, even aku kt johor pn aku xpernh kuar tengok wayang.

Lepas habis tengok wayang, dia bawa aku pergi lepak kt Gourney..hari 2 valentine day so banyak la minah jual bunga.

de sorang minah ni suruh dia beli bunga kt aku tp time too kami xde ape2 lagi so xkan pulak dia nak bagi bunga kat aku kan???

Dalam pukul 9 cam 2 dia hantar aku pergi bus stop Sungai Nibong ( tempat yang sepatutnye aku turun pagi tadi) sebab aku dah nak blik Johor malam 2.

Tah cam ne sebelum aku naik bus, aku dengan dia terpegang tangan masing...huhuhu..malunyeeeeeeee..tapi kejap je sbb lepas2 macam tersedar dari mimpi and terus lepaskan tangan.

Sebelum 2  jugak, dia de tanya kat aku " Kalau nak couple boleh x"

Then aku jawab " sebelum pukul 12 malam esok orang bagi jawapan"

Alhamdullillah, esoknye aku selamat sampai kt UTM Johor.

Malam 2, dia cll tanya jawapan kepada soalan dia semalam. Aku cakap xsampai pukul 12 lagi so kn tunggu la, tapi tah cam ne aku blh terlepas cakap yang aku terima dia...hahahah....so SweeTTTTTTTTTT.

From that moment kami jalinkan hubungan cinta yang serius, masing-masing de tanggungjawab masing-masing. Aku kn dapatkan degree dulu baru boleh kawen dan dia pulak kena la kumpul duit untuk masuk minang aku kan??? x kan nak meminang anak dara orang dengan daun kering kot..


Waktu aku praktikal dulu, tiap kali hujung minggu mesti kami kuar, Aku dduk dengan family kakak aku waktu praktikal dulu. kakak dengan anak saudara aku kenal dengan si Shahril ni sebab tiap kali dia datang ambik mesti diorang akan intai dari tingkap.


Tapi tidak dinafikan yang setiap perhubungan mesti de masalah, macam kami jugak la. Ex aku yang nama AA too kadang-kadang de contact aku tapi aku xpernah bagithu kat Shah sebab aku thu mesti dia marah nanti.


Tapi suatu hari aku terkantoi sebab AA mesej waktu aku dengan Shahril, dia terus ambik phone 2 nk buang. sedangkan phone 2, dia yang beli kat aku. lepas pada too dia diam je, aku thu kalau dia diam maknanya dia tengah marah.


Esoknye, aku explain and aku mnta maaf kat dia. Shahril nak aku bagi semua yang si AA ni pernah bagi kt aku dulu, so aku pn bagi ke la kt dia untuk simpan.


Mula-mula mak aku kurang suke kat dia, tp alhamdulillah lama-kelamaan mak aku boleh terima dia.

Tak lama lepas too, hubungan kami berjalan macam biasa, aku grad tahun 2010 dan lepas je grad aku bertunang dengan dia.

tahun 2011 kami berkahwin, aku diijabkabulkan pada 31.12.2011 dan majlis pada 21.1.2012.




2 comments: