Thursday 11 October 2012

abang..syg pregnant

Seingat aku kalau tak salah aku dapat tahu yang aku pregnent bulan February  kot. Aku ni peried selalu lambat so aku ingat xde ape2 lg la.

Tapi lepas 2, 3 hari aku rasa nk makan macam2 pulak, and husband pun mula tanya nape lain macam je skrg, dulu ssh nak tgk aku ni makan banyak tp lately banyak betul aku makan.

Then aku decide nk cuba buat pregnancy test  , mana la thu kan..
Lepas balik dari office, aku dengan office mate yang merangkap kawan baik pergi la 7E untuk beli pregnancy test.

Balik rumah, aku terus try...jeng..jeng..jeng..




Naik 2 line kt alat 2, aku terus jerit and panggil officemate aku yg dduk sebelah rumah kami nie.
Bila dia dtg je dia tnya..

"pregnant ke peried"?
"entah, aku xthu tgk, cuba hg tgk..

dia pun pergi la bilik air and tengok alat 2, and dengan confidentnye dia ckp" pregnant"

Ya allah, memang aku tak tahu cam ne nak describe perasaan aku masa 2, happy, sedih, excited, semua ada la..

Dalam Pukul 8, encik suami balik dari keje. Aku ni xthu cam ne nak buka mulut nak bgthu dia yang aku ni pregnant.

Aku: abang...???
En suami: Nape?
Aku: xde ape2 lah.
En suami: Ni mesti de benda nak bgthu, Ape??
Aku: xde ape2 lah......

Aku: abang...
En suami: Yeeeeee
Aku: Abang, ermm...sayang pregnant.
En suami:...-terdiam-
En Suami:...Betul ni? (dgn nada yang sangat excited)
Aku: -senyum- betul la, xcaya ?
       p tengok benda yang kat dalam bilik air 2.

....abang akan jadi abah...

tiba-tiba aku nangis, encik suami tanya nape nangis?
" entah, mugkin sayang takut tak boleh nak jaga bby ni nnt."
" xtahu la, banyak benda sayang pikir, sayang takut"...
bby waktu umur 24 minggu


No comments:

Post a Comment